Oko trećinu života provedemo spavajući. Kvalitet našeg sna i sveukupno zdravlje zavise od našeg položaja spavanja i onoga šta radimo pre spavanja. Sakupili smo preporuke vrhunskih stručnjaka o tome kako da pravilno spavamo kako bismo i popravili naše zdravstvene probleme.

Bol u ramenu

Ako se budite sa bolom u ramenima, izbegavajte spavanje na strani. Takođe se ne preporučuje spavanje na stomaku jer uzrokuje neuskađenost ramena. Najbolji položaj je spavanje na leđima. Koristite tanji jastuk (npr.ortopedski) ispod glave. Uzmite još jedan jastuk, stavite ga na stomak i zagrlite ga. Tako će vaša ramena biti u ispravnom i stabilnom položaju. 
Ako ne volite ili ne možete da spavate na leđima, spavajte na strani koja nije bolna. Noge povucite prema grudima i postavite jastuk između kolena. Spavanje s rukom ispod jastuka nije preporučljivo jer je to neprirodan položaj ramena.

Bol u leđima

Ako imate bolove u leđima, pravilno držanje kičme je veoma bitno. Ako je vaš dušek previše mekan, vreme je da nabavite novi. Spavanje na leđima je nabolja pozicija za ovaj problem. Stavite jastuk ispod kolena kako biste smanjili napetost u tetivama. Takođe možete probati da stavite ispod donjeg dela leđa mali srolan peškir. 
Ako preferirate da spavate na stomaku, stavite jastuk ispod donjeg dela stomaka i karlice kako se vaša leđa ne bi pomerala. A ako volite da spavate na strani, najbolje je da zauzmete fetalni položaj. Povucite noge prema grudima, držeći leđa u pravilnom luku. Takođe stavite mali jastuk između kolena.

Bol u vratu

Kao i kod bola u leđima, vaš vrat treba da bude u pravilnom položaju. Najbolja opcija za spavanje je na leđima sa jastukom ispod glave i jastukom ispod obe ruke. Najbolje je da birate ortpedske jastuke. 
Ako želite da spavate na strani, pobrinite se da vam jastuk ne stoji previše visoko, odnosno da nije previše podignut. Visina vašeg jastuka treba da odgovara širini jednog ramena kako bi vam vrat bio u pravilnom položaju. Ako spavate na stomaku, koristite najtanji jastuk koji možete naći. Ali bolje je da ne spavate u toj poziciji jer će vam ležanje sa okrenutom glavom na jednu stranu napeti vrat.

Ne možete da zaspite

Trebalo bi da ne koristite telefon ili kompjuter pre spavanja. To će vam sigurno pomoći ako imate problem da zaspite. Svetlost ekrana utiče na cikluse spavanja. Izbegavajte i konzumiranje kofeina najmanje 6 sati pre spavanja. Preporučljivo je vežbanje ujutru i popodne. To pomaže da se tonira celo telo, poboljšava cirkulaciju i pomaže da lakše zaspite.

Često se budite

Ako se budite usred noći, osim što treba da izbegavate telefone i ostale uređaje, ne biste trebali ni da pijete alkohol. Alkohol ometa ravnotežu vode u našem telu što utiče na spavanje. Osim toga, proverite temperaturu u sobi. Idealna temperatura za spavanje je 20-22 stepena.

Ne možete da se probudite

Dosta ljudi ima problem sa ovim, a vrlo ga je lako rešiti. Podesite alarm u isto vreme svakog dana, čak i vikendom. 

Hrkanje

Ako ne želite da hrčete, izbegavajte spavanje na leđima. U tom položaju se sužavaju disajni putevi. Takođe, pažljivo birajte svoj jastuk. Preterano meki jastuci mogu uzrokovati da glava pada nazad čime se povećava hrkanje. Koristite dodatni jastuk ili podignite glavu iznad kreveta kako jezik ne bi padao preko dušnika. Spavajte na strani. Kada vam je glava u prirodnom položaju, ništa neće ograničiti protok vazduha. Vežbanje mišića jezika i grla takođe mogu pomoći i smanjiti hrkanje.

Grčevi u nogama

Gotovo 80% ljudi pati od ovog problema bez obzira na godine. Dobar način da zaustavite grčeve u nogama je da se mišić rastegne i ojača. Možete pokušati sa jogom ili masiranjem noge pre spavanja. Ali potrebno je da redovno vežbate.

Gorušica

foto: youtube.com

Ako imate problem sa gorušicom, dobro je da ležite na levoj strani. Leva strana sprečava da se sadržaj želuca vraća u jednjak što sprečava gorušicu. 

Začini život malim stvarima!

POSTAVI ODGOVOR

Molimo Vas unesite komentar
Unesite ime