Kada redovni treninzi ne donose rezultate, možda je to znak da radite nešto pogrešno. Obično je stvar u detaljima, a ponekad je odgovor pred vašim očima. Sakupili smo tipične greške koje prave mnogi ljudi pri vežbanju, a ne samo početnici, pa pogledajte o čemu se radi!

Dugi kardio treninzi

foto: skinnyms.com

Mnogi veruju da su kardio vežbe korisne za srce. Međutim, moramo znati svoje granice. Prekomerno kardio vežbanje može imati negativan efekat na kardiovaskularni sistem. Naravno, ne treba odustati od kardio vežbi skroz, ali ne treba preterivati. Bolje je vežbati pola sata, nego sat vremena.

Niskokalorične dijete

foto: familydoctor.org

Niskokalorične dijete su generalno zdrave i mogu usporiti starenje srca i sprečiti kardiovaskularne bolesti. Međutim, one sadrže male količine masti, a za vreme vežbanja, telu je potrebna zdrava doza proteina, masti i ugljenih hidrata. Da biste dobili potrebne masti za svoje telo, uključite u ishranu zdrave masti, npr.iz lososa i avokada.

Sportska pića

foto: wannabemagazine.com

Napici sa elektrolitima mogu učiniti više štete nego koristi vašem telu, naročito ako se konzumiraju tokom ili nakon intenzivnog treninga. Razlog toga je što osim minerala sadrže i veliku količinu šećera. Zbog toga je bolje uzdržavati se od sportskih pića. Najbolje je piti samo vodu.

Malo tečnosti

foto: healthline.com

Mnogi ljudi misle da je pogrešno da unose tečnost tokom vežbanja, ali to je greška. Telo aktivno gubi tečnost tokom vežbanja. Stoga, nemojte mučiti svoje telo taka što ćete ga lišiti vode. 

Više jedete

foto: youtube.com

Redovno vežbanje nije razlog za prejedanje između treninga. Da biste održali svoju težinu ili je smanjili, potrebno je i da jedete ispravno bez preteranog unosa kalorija. Zapamtite da u proseku potrošite samo 500kcal za sat vremena treninga.

Vežbanje na prazan ili pun stomak

foto: kaylaitsines.com

Vežbanje na pun ili prazan stomak je loša ideja. U takvim situacijama postoji veliki šansa da jednostavno nećete moći da završite trening zbog umora i lošeg osećaja. Najbolje je jesti 2 sata pre treninga. Ovo garantuje uspešan i produktivan trening.

Kupka ili sauna posle treninga

foto: flexandfit.com

Nakon treninga, nemojte odmah ići u saunu ili na kupanje. Tokom treninga se gubi mnogo tečnosti, a krvni pritisak raste. Kao rezultat, odlazak u saunu može može rezultirati lošim osećajem i čak padanjem u nesvest. Umesto toga, pijte vodu i odmorite pre tuširanja.

Ne istežete se

foto: stack.com

Ne zaboravite da se istegnete nakon treninga. To će vam pomoći da smanjite bol u mišićima koji se obično pojavljuje sledećeg dana. Nakon istezanja ćete se osećati mnogo bolje.

Vežbate svakodnevno

Redovan trening i pravilna ishrana su put ka idealnom telu. Ali redovno ne znači svakodnevno. Ako vežbate previše često, stalno ćete se osećati umorno. Pored toga, vaše telo će povećati nivo hormona kortizola, što zapravo može dovesti do viška kilograma. Da biste to izbegli, napravite pauzu između vežbanja i dovoljno spavajte.

Začini život malim stvarima!

POSTAVI ODGOVOR

Molimo Vas unesite komentar
Unesite ime